warto wiedzieć

 GDY REHABILITACJA NA LĄDZIE:

  • Postaraj się dostarczyć fizjoterapeucie wyniki dotychczasowych badań i informację o przebiegu dotychczasowego leczenia
  • Przed zabiegami zadbaj o szczególną czystość swojego ciała
  • Zgłaszaj każdą zmianę zaistniałą podczas procesu rehabilitacji
  • Pamiętaj, że rehabilitacja to działanie kompleksowe – przynosi efekty gdy jest połączona z prawidłową dietą i stylem pracy

GDY REHABILITACJA W WODZIE:

  • Wstrzymaj się z zajęciami w wodzie gdy masz gorączkę, chorobę skóry, niezagojoną ranę
  • Bądź najedzony, ale nie od razu po posiłku – odczekaj 2-1,5 godziny nim wejdziesz do wody
  • Jeśli ćwiczysz z maluszkiem, nakarm go nie później niż 30 minut przed zajęciami
  • Oprócz stroju, a w przypadku małego dziecka pieluszki do pływania, pamiętaj o zabraniu czepka, ręcznika i klapek
  • Przed wejściem i po wyjściu z basenu skorzystaj z prysznica, umyj dokładnie całe ciało mydłem
  • Po wyjściu z wody odczekaj ok. 20 minut by wyrównać temperaturę ciała i nie przeziębić się po wyjściu z pływalni